قال النبی

مرجع احادیث صحیح و قابل قبول

قال النبی

مرجع احادیث صحیح و قابل قبول

شایسته ترین فرد برای خوش رفتاری

چهارشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۵۳ ب.ظ

عن أبی هریرة رضی الله عنه قال: جاء رجل إلى رسول الله صلى الله  وسلم فقال: یا رسول الله، من أحق الناس بحسن صحابتی؟ قال: «أمک» قال: ثم من؟ قال: «ثم أمک» قال: ثم من؟ قال: «ثم أمک» قال: ثم من؟ قال: «ثم أبوک» وقال ابن شبرمة، ویحیى بن أیوب: حدثنا أبو زرعة مثله


بوهریره -رضی الله عنه- نقل می کند: شخصی نزد رسول ‏الله -صلی الله علیه و سلم- آمد وگفت: چه کسی برای خوش رفتاری من از دیگران، شایسته تر است؟ فرمود: «مادرت». گفت: سپس چه کسی؟ فرمود: «سپس مادرت». گفت: بعد از او چه کسی؟ فرمود: «باز هم مادرت». پرسید: پس از او چه کسی؟ فرمود: «بعد از او پدرت». ابن شرمه و یحیی بن ایوب گفتند ابو زرعه مانند آن را برای ما نقل کرده است


*** ان مرد معاویة بن حیدة رض بوده است


منابع:

صحیح بخاری ۵۹۷۱

صحیح مسلم، ۲۵۴۸

  • ۹۴/۰۵/۰۷
  • محب الرسول

اهل سنت و جماعت

وبلاگ قال نبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">